Mivas verksamhet inom både VA & avfall och återvinning pendlar på höga nivåer. 88 % är nöjda med avfallshanteringen i kommunen och 89 % är nöjda med vatten- och avloppsystemet. Kundservice och information ligger på 83 % respektive 82 %. 92% av kunderna är nöjda med Må återvinningscentral.
Nöjd kund-index, NKI, är ett nyckeltal för att beskriva kundnöjdhet då det gäller hur nöjda kunderna är totalt sett med en verksamhet. Miva har ett NKI på 87 %.
När kunderna med egna ord får beskriva Miva är de tre mest förekommande orden trygg, bra och pålitlig.
– De här orden känner vi igen från tidigare år och det är roligt att det överlag är positiva ord som kunderna associerar oss med. Visst förknippas vi också med sådant som är mindre bra, men där kan vi också hitta våra utmaningar för att bli bättre, säger Mivas VD Gerth Mattebo på Mivas hemsida.