Speltiden uppgick till endast 31 sekunder, men i souvenirshopen var han aktuell hela matchen. Brashear-tröjorna blev utsålda och Modos värvning av en 42-åring är hittills sanslöst lyckad – utanför isen.
Inför lördagsmatchen mot Luleå tryckte man upp 200 t-shirts med ett Peter Forsbergs uttalande:"ingen chicken dance") och Brashears namn på ryggen. De sålde slut i souvenirshopen.
– Det var ett jättestort intresse för dem. Tidsbristen gjorde att vi inte tryckte upp fler, säger Jennifer Andersson, mediaansvarig,
När klubben presenterade nyförvärvet gick hela hockey-Sverige bananas, skriver allahanda.se.
– Det är klart att vi förstod att hans namn var något som vi skulle använda i ett marknadsperspektiv också. Att det skulle bli stort, det tänkte jag, men att det skulle bli ett sånt här tryck är bara en bonus, säger Jennifer Andersson och fortsätter:
– Och att det kom extra många till matchen för att Brashear spelade är jag övertygad om, men det är svårt att säga exakt hur många.
Och marknadsföringen av Brashear kan också medföra att Modo hittar vägar att lyfta fram personligheterna i laget på ett annat sätt för att höja intresset kring laget.
– Vi kan göra saker bättre hela tiden genom att verkligen använda våra spelare utåt. Det vi kan lära oss är väl helt enkelt att nyttja ännu mer av spelarnas personligheter, säger Andersson.
Återstår att se om Brashear åter kan lyfta laget i de två kommande matcherna, mot Färjestad borta imorgon och Örebro hemma på lördag (fullsatt?)
Modo Hockey
31 sekunder behövdes för att bli Modo-kung
Bästa publiksiffran i hockeyarenan hittills den här säsongen. 6576 personer var på plats när nyförvärvet, den medialt uppmärksammade Donald Brashear debuterade mot Luleå i lördags.
Publicerat