Milton Gästrin gjorde 52 matcher och elva mål i MoDo Hockey förra säsongen. Han var också en del av Juniorkronorna som vann JVM.
Efter MoDos säsongsavslut åkte Gästrin till Nordamerika och Washington Capitals farmarlag Hershey Bears där han fick göra AHL-debut.
Om och när Gästrin debuterar i NHL kommer det dock inte att bli i Capitals eftersom han igår ingick i en trade som innebär att han numera ingår i St. Louis Blues organisation.
Alexander Steen, tidigare i MoDo Hockey, är GM i St. Louis Blues.
Hockey
Gästrin bortbytt
Förra året draftades Milton Gästrin av Washington Capitals. Nu har han blivit bortbytt.
Publicerat
